הרמטכ"ל: "קמפיין מכוער שעליו להיפסק"

נתי קאליש 1 Comment on הרמטכ"ל: "קמפיין מכוער שעליו להיפסק"
צילום: דובר צה"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביממה האחרונה, נשמעה ביקורת רבה ברשתות החברתיות על כך שחיילים בדובר צה"ל מתבטאים בחופשיות בנושאים פוליטיים, דבר המנוגד להוראות הצבא.

בין הקולות שנשמעו היה זה ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שיצא נגד דובר צה"ל רן כוכב, בעקבות הפרסום של יועץ התקשורת צחי דבוש לפיו חיילים בשירות סדיר בדובר צה"ל העלו בחשבונותיהם התבטאויות פוליטיות המזוהות עם השמאל הקיצוני.

"רן כוכב הפך את דובר צה"ל למפלגת שמאל קיצוני. צריך לסגור את היחידה ולפתוח אותה מחדש. המצב בו חיילים בדובר צה"ל מרגישים חופש לכתוב בפרהסיה דעות המתאימות לשמאל הקיצוני מוכיח כי זו הרוח של דובר צה"ל. הדבר הזה מעיד כאלף עדים על הדבר מפניו אנחנו מתריעים מזה זמן. רן כוכב הפך את דובר צה"ל לסניף של מרצ" כך דגן.

כעת, הרמטכ״ל מגיב לביקורת, ומגבה את דובר צה"ל וחיילי היחידה: "צה״ל הוא צבא עם ממלכתי, הפועל למען ביטחון המדינה ואזרחי ישראל, ללא כל פניות או אג׳נדה פוליטית – כך גם מערך דובר צה״ל".

"במערך דובר צה״ל משרתים חיילים וקצינים מכלל קצותיה של החברה הישראלית,  דברורו של צה״ל מונע על פי שיקולים מבצעיים-מקצועיים בלבד, והוא מבוצע באופן ממלכתי לכלל קהלי היעד. אנו מגנים את הניסיון לייצר ליחידה או לעומד בראשה גוון פוליטי ושוללים אותו מכל וכל" הוסיף.

"תא״ל רן (רנכו) כוכב הינו לוחם, קצין ומפקד מסור ועתיר זכויות, המשרת בצה"ל למעלה משלושים שנה ואשר בחר לשרת כדובר צה״ל ממלכתי המייצג את חיילי ומפקדי צה״ל כולם, למען ביטחון ישראל. כל ניסיון לקשור בין דו״ץ לפעילות פוליטית, הינו חלק מקמפיין מכוער שעליו להיפסק באופן מיידי ואין לו מקום בוודאי לא מטעם נבחרי ציבור".

"כל פגיעה בקצין צה״ל בכלל וע״י נבחרי ציבור בפרט היא חמורה, פסולה ומכרסמת בעוצמתו של צה״ל. על מנת להבטיח שצה״ל ישאר צבא ממלכתי הוא חייב להישאר מעל לכל דעה ומחלוקת פוליטית" כך הרמטכ"ל.

כזכור, רק לפני שבועות בודדים, לוחם גבעתי ששירת בחברון ואמר לפעילי שמאל "בן גביר יעשה פה סדר", נשפט לעשרה ימי מחבוש.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לקראת השחרור מכינים את השטח.
    כוכבי. אל תבנה על סוס צולע